Przebudowa gminnej drogi nr 345221Z ul. Kolejowej w Tychowie dojazdowej do drogi wojewódzkiej nr 167
15
04.2017
Celem operacji jest niwelowanie utrudnień komunikacyjnych, ułatwienie bezpiecznego dojścia i dojazdu do dworca kolejowego, rozwój lokalnej przedsiębiorczości a także ułatwienie mieszkańcom dotarcia do miejsca zatrudnienia poza miejscem zamieszkania poprzez przebudowę gminnej drogi ul. Kolejowej w Tychowie.
- Operacja jest realizowana na nieruchomości:
Ulica Kolejowa droga publiczna, w granicach działki nr 382, 387/10, 360/12 obrębu320104_40001 gm. Tychowo – miasto. - Połączenie z drogą wojewódzką nr 167 w działce nr 136/2 obrębu 320104_40001
gm. Tychowo – miasto.
Zakres, w jakim jest realizowana operacja
- Operacja będzie dotyczyła przebudowy drogi, w ramach, której będzie również zmieniana
nawierzchnia o długości = 0,620 km
4.1 Charakterystyka robót drogowych
1) Charakterystyka dotyczy drogi gminnej publicznej o nr 345221Z o długości przebudowy
drogi = 0,620 km w tym: ogólny zakres robot przedsięwzięcia:
- Wykonanie zjazdu z drogi wojewódzkiej nr 167 zgodnie z wydanymi warunkami Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, pismo znak: ZZDW 9/4115/44/15 M.W. z dnia 10-12-2015 roku;
- Demontaż tymczasowych płyt drogowych,
- Wykonanie korytowania po zdemontowanych płytach i na odcinku o nawierzchni gruntowej;
- Wycięcie krawędzi istniejącej nawierzchni asfaltowej pod krawężniki i oporniki;
- Wykonanie krawężników i oporników;
- Ułożenie podbudowy z KŁSM w gotowym korytowaniu;
- Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego o długości 0,620km;
- Budowa chodnika i ścieżki pieszo - rowerowej z kostki brukowej betonowej na odcinku od km 0+000 do km 0+536;
- Zjazdy z kostki brukowej betonowej gr. 8cm w ilości 14szt o łącznej powierzchni 448,375 m2;
- Przebudowa przepustu melioracyjnego pod drogą wraz wykonaniem dwóch kratek ulicznych ściekowych z odprowadzeniem wody do przydrożnego rowu i zasypanie pobocza z ułożeniem drenowania z odprowadzeniem wód do przepustu pod drogą;
- Budowa urządzeń bezpieczeństwa w tym: bariera energochłonna i bariera dla bezpieczeństwa pieszych w pobliżu rowu;
- Budowa oznakowania drogi;
- Budowa wyspy kryjącej pas w lewo "lewoskręt" z umożliwieniem bezpiecznego ruchu pieszego lub pieszo-rowerowego przez skrzyżowanie ulicy Kolejowej z drogą wojewódzką - do ulicy Połczyńskiej;
- Budowa spowalniaczy ruchu;
- Przebudowa oświetlenia drogi.
2) Konstrukcja nawierzchni jezdni - ogólny zakres robot:
- Odcinek od km 0+000 do km 0+25, długość = 0,025km;
- Podbudowa z KŁSM i nawierzchnia z BA - zgodnie z wytycznymi ZZDW Koszalin. - Odcinek od km 0+25 do km 0+248, długość = 0,223km;
- Podbudowa z KŁSM gr. 25 cm. Nawierzchnia z BA - warstwa ścieralna gr. 5cm z podbudową z BA - warstwa wiążąca gr. 7cm. - Odcinek od km 0+248 do km 0+536, długość = 0,288km;
- Nawierzchnia z BA - warstwa ścieralna gr. 5cm z podbudową z BA - warstwa wiążąca 7cm. - Odcinek od km 0+536 do km 0+620, długość = 0,084km;
- Podbudowa z KŁSM gr. 25 cm. Nawierzchnia z BA - warstwa ścieralna gr. 5cm z podbudową z BA - warstwa wiążąca gr. 7cm.
3) Konstrukcja nawierzchni chodnika i ścieżki pieszo rowerowej - ogólny zakres robot:
- Odcinek od km 0+000 do km 0+536;
- Nawierzchnia z kostki bruk. bet. gr. 6cm na podsypce cementowo-piaskowa. Podbudowa z KŁSM gr. 15cm oraz warstwa odsączająca.
4) Konstrukcja nawierzchni zjazdów - ogólny zakres robot:
Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej gr. 8cm (k. grafitowy) na podsypce C:P 1:4 grubości 5cm.
Podbudowa z KŁSM w w-wie górnej i z gruzu budowlanego kruszonego w w-wie dolna (łączna gr. 30cm) oraz warstwa odsączająca gr. 10cm.
Oznaczenia:
BA - Beton asfaltowy.
KŁSM - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie.